Honlap keresőbarát szövegezés

Tanácsok a keresőbarát szövegezés elkészítéshez

A szöveges tartalom fontossága a keresőoptimalizálásban.

A weblapon elhelyezett szöveges tartalomnak alapvetően két szempontnak kell megfelelnie.
Elsősorban a látogatók számára kell tetszetős, informatív és könnyen olvasható formában elkészíteni, (erről bővebben itt olvashatsz).
Másodsorban törekedni kell arra, hogy az internetes keresőkben a tartalom alapján megfelelő találati eredményt érjen el. Ha e két irányvonalat folyamatosan szem előtt tartod és hozzáadod a saját szakmai tudásodat, a honlapra feltöltött tartalom eléri célját és a látogatók számára vonzóvá válik.

A weboldal szövegezése az internetes böngészők és a SEO szempontjából:

A keresőszavak elhelyezése egyik legfontosabb feladat a keresőoptimalizálás, un. SEO, oldaláról. Szükséges, hogy a honlap szövegezése tartalmazzon olyan szavakat, szóösszetételeket és mondatokat, melyekre a felhasználók gyakran keresnek rá. Ezek használatával lehet előkelőbb helyezést elérni a keresési eredményekben. A honlap kódjában elhelyezett keresőszavak, (keywords) és a szövegben található keresőszavak együtt hozzák a jó eredményeket. Sőt, a Google keresője akár hátrébb is sorolhatja oldaladat a találati listán, ha úgy látja, hogy a kódban megadott keywords kifejezések az oldal szövegezésében nem szerepelnek.

Gondolkodj a felhasználó fejével. Melyek azok a szavak, melyekre te is rákeresnél?
Ha például akciós kerékpárokat szeretnél honlapodon árulni, akkor a kerékpár, akciós kerékpár, kerékpárüzlet kifejezések mellett az olcsó kerékpár, bringa, bringabolt, bicikli, bicikli üzlet, kerékpáros szaküzlet szavakat és mondatokat is használhatod, de azért törekedj arra, hogy ne legyen túlságosan szleng.
Minél több témába vágó kifejezést és mondatot használsz, annál jobb helyezést érsz el a keresési találatok között, annál több látogatója lesz az oldaladnak, és annál sikeresebb leszel.
Ha a szövegezésben választékosan fogalmazol és ügyelsz arra, hogy a lehető legtöbb kifejezést helyesen használd, akkor weboldalad minden egyéb SEO bűvészkedés nélkül jó eredményt fog elérni. Sőt, fordítva is igaz, hogy a keresőoptimalizálás semmit sem ér, ha nincs a weboldal szövegében releváns tartalom.

Javaslat:

  • Foglald össze honlapod mondanivalóját és határozd meg a keresőszavakat.
  • Ajánlott kulcsszó sűrűség 2-10%.
  • Google eszközökkel ellenőrizd a weboldalad témájával összefüggő keresőszavakat.
  • Kérd ki SEO szakember véleményét előre.

Kerülendő:

  • Csak keresőszavakat tartalmazó oldalak használata.
  • Rejtett tartalmak elhelyezése az oldalon.
  • Népszerű keresési kifejezés elhelyezése, ha az nem függ össze a honlap tartalmával.

Összefoglalva az optimalizált honlap szövegezésről:

A weboldal szövegezése legalább olyan fontos, mint a grafikai megjelenés, a design. Mégis a honlap elkészítésénél kevesebb figyelmet szentelnek neki.

Szánd rá az időt és készítsd el jól a szövegezést. Inkább kerüljön fel az internetre kicsit később az oldal, de legyen tökéletesen megírva. Költhetsz vagyonokat reklámra, ha a honlapodra érkező felhasználó számára nem informatív és nehezen kezelhető az oldalad. A weblap optimalizálás pedig kidobott pénz addig, amíg a szöveg nem kereső-kompatibilis.

A jó szövegezés megírása mindenek előtt rajtad múlik, a befektetett munka meghozza az eredményeket, és ráadásul ingyen van.