Keresőoptimalizálás, SEO HTML META kódok

SEO a honlap kódjában, HTML –be helyezendő META elemek

A honlap kódjában elhelyezett un. meta elemek és egyéb kódok a weboldal szerves részét képezik, nagyban befolyásolják annak működését, és utasításokkal látják el a weboldalra érkező keresőrobotokat vagy segítik azokat a webhely gyorsabb és pontosabb feltérképezésében.

Rengeteg fajta és különböző típusú kódsor létezik, a legegyszerűbb title tag (cím) –től egészen a speciális funkciókig, (például Skype hívószám azonosítás, mobilkészülék átirányítás, stb). Ezek a kódsorok általában a felhasználók előtt rejtve vannak, nem részei a honlap látogatói felületének. A honlapra érkező látogatók általában csak a title meta tag –gel és kereséseknél a description meta tag tartalmával találkoznak.

A honlap kódjában elhelyezett utasítás-sorokat a különböző keresők eltérő mértékben veszik figyelembe, de ha mindegyiket helyesen alkalmazod, akkor csak javítani tudod az eredményeket. Általános szabály tehát, hogy ha egy meta elem hiányzik, az okozhat gondot, ha pedig helyesen van elkészítve, vagy nem befolyásol semmit, vagy javítja a honlap működését.

Az internetes keresők közül a Google nyilvánosságra hozza a keresési metódussal kapcsolatos információkat és a változásokat, míg a többi kereső erősen korlátozott adatokat oszt csak meg. Ezért fontos, hogy az általános szabályokat betartsuk, mert az esetleges hibák a honlap találati eredményeit rossz irányba befolyásolják.

A kódok elkészítésére számos segédlet található az Interneten, nagy részük technikai beállítás. Ezek elkészítésénél csupán a technológiai szabályokat kell figyelembe venned. Ha nem vagy biztos a dolgodban, kérj segítséget szakembertől, mert a hibás kódolás gátolja a honlap működését, de kívülről a hiba nem látható.

Van azonban néhány meta elem és egyéb szükséges kód, melynek tartalmát magadnak kell nagyon alaposan elkészítened, mert azok a weboldal felhasználói élményét és a weboldal optimalizálást nagyban befolyásolják. Ezen a meta tag –ek tartalmát részben neked kell elkészíteni és a webmesterednek kell gondoskodnia az elhelyezésükről.

Title meta tag – cím meta elem

A weboldalad általában több lapból, aloldalból áll, és mindegyik lapnak külön címet kell adni. Ez a cím látható a böngésző ablak aktuális fülén, az elmentett könyvjelzők címsorába és a keresési eredmények címsorában is. Ezért figyelj arra, hogy a title meta tag informatív legyen, pontosan írja le az adott lap címét és legyen nyelvtanilag helyes.

 Fontos a title meta tag megírásánál: Ne haladd meg a laponként 65 karaktert. Minden lapnál különböző címet adj meg. A szavak legyenek relevánsak az adott lap tartalmával.

A title meta tag tulajdonságai: A felhasználók látják, de nem részei a weboldal megjelenésének. A keresőrobotok észlelik, a benne lévő tartalmat figyelembe veszik.

Description meta tag – leírás meta elem

Ez a meta elem gyakorlatilag egy rövid magyarázat a honlapod adott oldaláról. Egy rövid, pár mondatos összefoglaló. Nagyon fontos eleme a kereső optimalizált weboldalnak, ezért a szövegezését nagy körültekintéssel kell elkészíteni. A benne lévő tartalmat a keresőrobotok észlelik, értékelik és összehasonlítják az adott oldal szöveges tartalmával. De még ennél is fontosabb, hogy a keresési eredményeknél általában ez a szöveges tartalom jelenik meg a felhasználók számára a találati listában.

 A description meta tag elkészítésénél fontos:

– Minden laphoz egyedileg kell elkészíteni.
– Értelmes, nyelvtanilag helyes mondatok használata ajánlott.
– Tartalma legyen szinkronba az oldal szövegezésével ne haladd meg a 150 karakter hosszúságot.

A description tag tulajdonságai:
– A felhasználók csak ritkán látják.
– A keresőrobotok észlelik, a benne lévő tartalmat figyelembe veszik.

Keywords meta tag – keresőszó meta elem

A honlap kódjában elhelyezett keresőszavak megléte annak ellenére fontos, hogy a nagyobb keresők a korábbiakkal ellentétben jelenleg nem, vagy csak kis mértékben veszik azokat figyelembe. Érdemes azokat nagy körültekintéssel elkészíteni és megfelelően alkalmazni, mert a keresési metódusok változásával újra előtérbe kerülhetnek.

A keresőszavak megléte növelheti az oldal látogatottságát, összeállításuk közben pedig ötletet kaphatunk a szövegezésben használandó fontosabb kifejezések és mondatok meghatározásában.

A keresőszavak meghatározásához többféle segítséget kaphatsz. A Google ingyenes eszköze segít a fontosabb kifejezések összegyűjtésében. Megírásuk előtt alaposan olvasd át az adott oldal tartalmát és gondold át, hogy a leendő felhasználó erre a témára milyen szavakkal kereshet rá.

 Fontos a keywords meta tag meghatározásánál: 

– Ne adj meg a laponként 8 -12 darabnál többet.
– Értelmes, nyelvtanilag helyes szavakat, vagy szóösszetételeket használj egymástól vesszővel és „közzel” válaszd el őket.
– Kerüld a szóismétlést.
– A szavak legyenek relevánsak az adott lap tartalmával.

A keywords meta tag tulajdonságai:
– A felhasználók nem tátják.
– A keresőrobotok észlelik, tartalmát eltérő mértékben veszik figyelembe.

Kép alt tag – kép leíró címke

Ez a címke egy elég összetett feladatot lát el. Részben segíti a keresőrobotokat abban, hogy meghatározhassák a kép tartalmát, részben pedig a felhasználói élményt növelik.

A keresőrobotok számára gyakorlatilag megmondja a kép témáját. Ez segíti a honlapot a keresési eredményességben, valamint a képkereső találatok is részben ebből alakulnak ki.

Ezen fontos feladata mellett még két kevésbé ismert, de érdekes funkciót tölt be. Azokban a böngészőkben, ahol a felhasználó bármi okból letiltotta a képek megjelenését, beállítható, hogy a kép alt tag –ben szereplő felirat megjelenjen, valamint a látássérültek számára épített hangmodulátorok a képek helyén felolvassák a kép leíró címke tartalmát.

 Fontos, hogy a kép alt tag meghatározásánál: 

– Ténylegesen a kép tartalmát nevezd meg.
– Ne keresőszavakat adj meg.
– Használj rövid, lényegre törő, nyelvtanilag helyes mondatot.

A kép alt tag tulajdonságai:
– A felhasználók csak ritkán látják.
– A keresőrobotok észlelik, a benne lévő tartalmat figyelembe veszik.

Hivatkozás title tag – link címke

Ez a címke két funkciót lát el. Ha az egérmutatót a link fölé visszük, e címke tartalma jelenik meg egy kis ablakban. Ezt sokan nem szeretik, idegesítőnek tartják. Azonban az itt található plusz információk segítségével a felhasználót olyan információkkal látjuk el, ami segíti öt a döntésben, hogy az adott hivatkozást valóban érdemes e követni. És a másik, nem elhanyagolandó feladata, hogy a keresőrobotokat segíti a link „megértésében”.

 Szabályok link title tag meghatározásánál: 

– Ne legyen túl hosszú.
– Önmagában legyen értelmes, nyelvtanilag helyes.
– A link szövegével kiegészítve alkosson egységet.
– Legyen releváns a link beérkezési helyének tartalmával.

A link title tag tulajdonságai:
– A felhasználók látják.
– A keresőrobotok észlelik, a benne lévő tartalmat figyelembe veszik.

Egyéb meta elemek:

A fenti meta tag –eken kívül még számos elem szolgálja honlapod optimális működését és irányítja a keresőrobotokat. Folyamatosan új kódok jelennek meg például a közösségi oldalak tartalomkeresői számára. Fontos, hogy kérd ki szakértő webmester véleményét alkalmazásukról. Az interneten található un. Meta Tag Generátorok nagy része még régebbi, elavult internetes szabványokhoz és korábbi keresőmetódusokhoz vannak optimalizálva. Használatukat csak fenntartásokkal javasoljuk.

A SpaceboyDesign szívesen áll rendelkezésedre, ha a honlap kódjában elhelyezendő SEO elemekkel vagy a meta tag -ek használatával kapcsolatban van szükséged segítségre. Akár új weboldalt szeretnél készíteni, akár régi honlapodat alakítanád át.

Megbízható és korrekt partnered leszünk. Próbálj ki minket!

AZONNALI ÜZENETKÜLDÉS ÉS KAPCSOLAT